Life hacki to nie tylko wymyślne triki dotyczące tysiąca zastosowań słomki do picia. Czasem są to też proste porady, które mogą uratować życie! Jeżeli masz chwilkę – koniecznie przetestuj poniższe!

picie-sody

1. Wypij na pusty żołądek „na raz” łyżeczkę sody oczyszczonej wymieszanej z niewielką ilością wody.

Jeżeli po paru minutach Ci się odbije – wszystko jest ok, Twój poziom kwasów żołądkowych jest w normie.
Jeśli nie – możesz nieefektywnie absorbować wartości odżywcze z pożywienia i mieć zaburzoną równowagę kwasową.

2. Namaluj sobie na brzuchu kratkę z jodyny.

Jeżeli jodyna po kilku godzinach znika, to znaczy, że nasz organizm wchłania jod. Czym większy niedobór, tym wzorek szybciej znika. Może to być objaw problemów z tarczycą.

zegar

3. Narysuj z pamięci tarczę zegara (z zaznaczonymi cyframi), wskazującego godzinę 15:40.

Masz z tym problem? Może to być wczesny objaw demencji!

4. Unieś dłonie spodem do góry i połóż na nie kartę papieru.

Arkusz papieru ułatwi zauważyć Ci natężone trzęsienie rąk. O czym to może świadczyć?
Zbyt wysoki poziom kofeiny.
Niski poziom cukru.
Stan lękowy.
Lub nawet wczesne stadium choroby Parkinsona.

5. (Coś dla panów!) Oznacz na szklance/pojemniku 100ml. Środkowym strumieniem z pierwszego porannego moczu napełniaj przez 5 sekund owy pojemnik.

Średnie wyniki powinny wynosić:
– od 4 do 7 roku życia – Średnia wynosi około 10 ml/sekundę, czyli w pojemniku powinno się znajdować ok 50ml moczu.
– od 8 do 13 roku życia – Średnia wynosi około 12 ml/sekundę, czyli w pojemniku powinno się znajdować ok 60ml moczu.
– od 14 do 45 roku życia – Średnia wynosi około 21 ml/sekundę, czyli w pojemniku powinno się znajdować ponad 100ml moczu.
– od 46 do 65 roku życia – Średnia wynosi około 12 ml/sekundę, czyli w pojemniku powinno się znajdować ok 60ml moczu.
– od 66 do 80 roku życia – Średnia wynosi około 9 ml/sekundę, czyli w pojemniku powinno się znajdować ok 45ml moczu.
Zaniżony rezultat może być objawem problemów z prostatą.

bicie-serca

6. Znajdź swój puls na nadgarstku lub szyi (w stanie spoczynku). Tupnij stopą przy każdym uderzeniu serca.

Zauważasz nieregularne tupnięcia? Może to być objaw migotania przedsionków serca.

7. Stojąc skrzyżuj nogi. Z tej pozycji postaraj się, nie używając rąk, usiąść po turecku.

Jeśli Twoje mięśnie i stawy są w dobrej kondycji, nie powinno być problemu. Badania pokazują, że ludzie po 50 roku życia, którym to się udaje – żyją dłużej!

Pamiętaj też, że powyższe testy nie stanowią profesjonalnej diagnozy lekarskiej! Są to jedynie drobne wskazówki, które mogą pomóc „wsłuchać się” w nasze ciało i dyskretnie zasugerować, że może warto byłoby zrobić jakieś specjalistyczne badania.
Do dzieła!

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz